VII. Organizacja aktywności starszych osób niesamodzielnych

Witaj w przedostatnim module naszego Kursu,

po jego lekturze zagadnienia organizacji i animowania aktywności podopiecznych cierpiących na demencję, chorobę Parkinsona, czy afazję nie będą już miały dla Ciebie tajemnic. W module tym bardzo dokładnie opisujemy nie tylko metody aktywizacji chorych seniorów, ale również sposoby organizowania ich przestrzeni życiowej tak, by była bezpieczna i sprzyjała ich aktywności, poruszamy kwestię odzieży odpowiedniej dla podopiecznych i sprzętu ułatwiającego im aktywność. Wrócimy też do zagadnień komunikacji z chorymi, by rozwinąć jeszcze ten bardzo ważny obszar pracy z podopiecznymi. Opisany tu szeroki obszar wartościowej wiedzy wzbogacony jest o liczne, ciekawe przykłady płynące z praktyki zawodowej – jest ich w tym module aż 45 – to rekordowa ilość w naszym Kursie. Skorzystaj z nich, bo to prawdziwa skarbnica doskonałych pomysłów na rozwiązywanie codziennych problemów w pracy z podopiecznymi.

Struktura materiałów w module VII:

  1. DEMENCJA

1.1     Tworzenie optymalnych warunków do aktywizacji podopiecznego

1.2     Jakie cele aktywizacji podopiecznego mają pierwszoplanowe znaczenie?

1.3     Podstawowe metody skutecznej aktywizacji

1.4     Jak aktywizować sprawność poznawczą podopiecznego znajdującego się we wczesnym stadium demencji?

1.5     Metody: rytuałów, wspomnień i „albumu biograficznego”

1.6     W jaki sposób należy organizować przestrzeń, w której przebywa podopieczny?

1.7     W jaki sposób tworzymy dla podopiecznego przestrzeń przyjazną akustycznie?

1.8     Jaki rodzaj aktywizacji odpowiada adekwatnie na wzmożoną potrzebę ruchu podopiecznego?

1.9     Jakiego typu aktywności nadają się szczególnie dla podopiecznych z zaawansowaną demencją?

  1. CHOROBA PARKINSONA

2.1     Obszary aktywizacji cierpiącego na chorobę Parkinsona

2.2     Jaki przebieg powinien mieć dzień podopiecznego?

2.3     Ubranie i mieszkanie podopiecznego oraz sprzęt pomocniczy

2.4     Jak stworzyć właściwy kontekst aktywizacji podopiecznego?

2.5     Aktywizacja ruchowa podopiecznego z chorobą Parkinsona

2.6     Zagadnienia komunikacji z podopiecznym

  1. AFAZJA

3.1     Jakie są wstępne uwarunkowania aktywizowania podopiecznego?

3.2     Metody aktywizacji i wspomagania w używaniu mowy

3.3     Jak aktywizować podopiecznego z afazją pamięciową

3.4     Jak aktywizować podopiecznego z afazją całkowitą?

 

Na końcu znajdziesz jak zwykle podsumowanie, które pomoże Ci zapamiętać najważniejsze informacje, ćwiczenia, cały moduł w wersji pdf do druku oraz nieobowiązkowy, ale pożyteczny dla Ciebie test wiedzy – możesz go rozwiązywać (kilkakrotnie) w dowolnym momencie.

Powodzenia!

 

 

Informacje o kursie

Szacowany czas ukończenia: 70 min.

Trudność: Zaawansowany

CHOROBA PARKINSONA

DEMENCJA

AFAZJA

Test wiedzy

Ta publikacja została dodana do następującej kategorii .
Skip to content