Witaj w kolejnym module naszego Kursu!
Zaczniemy od charakterystyki drugiego stopnia niesamodzielności. Następnie omówimy cele i zasady wsparcia osób z II. stopniem niesamodzielności. Ponieważ wsparcie to ma charakter pomocowy, wyjaśnimy pojęcie “pomoc” i opiszemy dokładnie zasady zawodowego jej udzielania. Poznasz zasadę APO (Asystowanie-Pomaganie-Opieka) oraz różne metody usług pomocowych świadczonych w trzech głównych zakresach: mobilności, samoobsługi oraz kształtowania codziennego życia i kontaktów społecznych. Zwróć szczególną uwagę na pojęcie empatii, która jest jedną z najważniejszych cech dobrego opiekuna – przeczytaj uważnie opis cech empatycznego opiekuna i odnieś je do swojej osoby.
Materiał w tym module ułożony jest w sposób następujący:
-
CHARAKTERYSTKA OSOBY Z PIERWSZYM STOPNIEM NIESAMODZIELNOŚCI
1.1 Czynniki środowiskowe
1.2 Czynniki osobowe
-
CEL I ZASADY WSPARCIA OSOBY Z II. STOPNIEM NIESAMODZIELNOŚCI
2.1 Zasada APO
-
WYJAŚNIENIE POJĘCIA „POMOC”
-
ZASADY UDZIELANIA POMOCY OSOBIE NIESAMODZIELNEJ
4.1 Wzajemne relacje przy udzielaniu i przyjmowaniu pomocy oparte na zrozumieniu i szacunku
-
METODY I ZAKRES RZECZOWY ŚWIADCZENIA USŁUG POMOCOWYCH
5.1 Metody i techniki działania:
Planowanie zajęć jako podstawowa metoda pomagania osobie z III. st. niesamodzielności
Prawidłowa komunikacja jako główna zasada i metoda pomagania osobie z III. st. niesamodzielności
Korzystanie z urządzeń wspomagających
5.2 Zakres wsparcia:
Zakres 1. Mobilność
Zakres 2. Samoobsługa
Zakres 3. Kształtowanie codziennego życia i kontaktów społecznych
Oczywiście na końcu modułu znajdziesz tradycyjnie jego podsumowanie, ćwiczenia, materiały do pobrania i druku oraz nieobowiązkowy test, w którym kiedy zechcesz, możesz sprawdzić swój poziom wiedzy.
Powodzenia!